Digitalservicebog giver nu adgang til fabrikskampagner fra 38 bilmærker

Servicebog
DigitalServicebog

Mange frie værksteder oplever problemer med at få adgang til producenternes kampagner - der ofte drejer sig om potentielt kostbare fejl.
Sidste nyt på den front er, at Digitalservicebog.com, som Dansk Bilbrancheråd samarbejder med, nu sikrer sine medlemmer adgang til 38 bilproducenters databaser omkring de såkaldte fabrikskampagner (kendte fejl, som bilejerne kan få udbedret gratis)
• Det er nu muligt via systemet at lave forespørgsler på disse kampagner.
• Samtidig er det også blevet muligt at få informationer, der er registreret i de mærkebestemte servicebøger.

- Enkelte mærker mener desværre stadig, at de har monopol på bilens data, siger Martin Jensen, direktør for og medejer af Digitalservicebog.com. 
Han er dog overbevist om, at stort set alle bilproducenter på lidt længere sigt vil give bilejere og værksteder den adgang til bilernes data, som de frie værksteder har brug for, og som EU’s konkurrencelovgivning også dikterer, at bilejerne har ret til at få adgang til.